دانلود کامل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

Published on Author adminLeave a comment

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود
دسته بندی مدیریت
بازدید ها ۶
فرمت فایل doc
حجم فایل ۹۰ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۵۱

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

فروشنده فایل

کد کاربری ۶۸۰

کاربر

دانلود مبانی نظری مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب 🙂

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

مقدمه
به دنبال توسعه‌ی سریع فن‌آوری اطلاعات در دهه‌ی ۱۹۹۰، الگوی رشد اقتصادی دچار تغییرات اساسی شد و عامل دانش به عنوان مهم‌ترین سرمایه، جایگزین سرمایه‌های مالی و فیزیکی در اقتصاد جهانی گردید. به بیان دیگر اقتصاد صنعتی با ویژگی ترکیب بهینه‌ی عوامل اصلی تولید و ثروت اقتصادی، یعنی دارایی‌های فیزیکی و مشهود مانند زمین، نیروی کار، پول و ماشین‌آلات، جای خود را به اقتصاد دانش‌محور داد که در آن دانش به عنوان کلیدی‌ترین عامل ایجاد ارزش و قدرت، نقش مؤثری ایفا می‌کند (سپهردوست، ۱۳۸۵).
یکی از ویژگی‌های متمایز اقتصاد مبتنی بر دانش، جریان هنگفت سرمایه‌گذاری در سرمایه‌‌ی انسانی و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است. اقتصاد مبتنی بر دانش جدید به گونه‌ای بالقوه منابع نامحدودی ارائه می‌کند؛ زیرا ظرفیت انسانی برای ایجاد دانش نامحدود است. دارایی‌های نامشهود و سرمایه‌ی فکری سریعاً مکمل دارایی‌های فیزیکی می‌شوند. سرمایه‌ی فکری یعنی کل موجودی سرمایه یا حق مالکانه‌ی مبتنی بر دانش که شرکت مالک آن است. به بیان دیگر، منظور از سرمایه‌ی فکری، توسعه و بکارگیری منابع دانش در شرکت‌ها است (نمازی و ابراهیمی، ۱۳۸۸).
سرمایه‌ی فکری دربرگیرنده‌ی همه‌ی فرایندها و دارایی‌هایی است که به طور معمول و سنتی در ترازنامه‌ی مالی شرکت‌ها منعکس نمی‌شوند و از آن میان فقط یک سری از دارایی‌های نامشهود مانند علائم تجاری، حق امتیازها و مالکیت معنوی در روش‌های حسابداری مدرن مدنظر قرار می‌گیرند. ارزش سرمایه‌ی فکری معمولاً بر حسب تفاوت میان ارزش بازار و ارزش دفتری واحد تجاری بیان می‌شود. کارشناسان امور مالی و مدیریتی به افزایش واگرایی میان ارزش بازار و ارزش دفتری واحدهای تجاری پی برده‌اند. واگرایی میان این دو ارزش به صراحت بیانگر این است که در تهیه‌ی صورت‌های مالی اساسی و از جمله ترازنامه‌ی برخی از عوامل نامشهود مانند منابع انسانی، تحقیق و توسعه و علائم تجاری مولد ارزش نادیده گرفته می‌شوند (سپهردوست، ۱۳۸۵).

تعریف سرمایه‌ی فکری:

اولین و مهم‌ترین مرحله در هر موضوع اندازه‌گیری، تعریف مفهومی است که قرار است اندازه‌گیری شود. از این‌رو، نخستین مسئله این است که سرمایه‌ی فکری چیست و چگونه در ادبیات موضوع تعریف شده است.
تاکنون تعاریف ناسازگار و متفاوتی برای سرمایه‌ی فکری ارائه شده است. در سال‌های اخیر، بنا به ضرورت، بسیاری از افراد و گروه‌ها از رشته‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا در مورد یک تعریف استاندارد برای سرمایه‌ی فکری به توافق برسند (ادوینسون و مالون ، ۱۹۹۷). در واقع بررسی موضوع سرمایه‌ی فکری در رشته‌های مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه به وجود آورده است؛
حسابداران علاقه‌مندند بدانند که چگونه موضوع سرمایه‌ی فکری را در صورت‌ها مالی بگنجانند؛ فن‌آوران اطلاعات می‌خواهند آن را بر روی سیستم‌ها پیاده نمایند؛ جامعه‌شناسان می‌خواهند که از طریق آن به توازن قدرت در سازمان‌ها برسند؛ روان‌شناسان در نظر دارند که از طریق آن رشد ذهن را سرعت بخشند؛ مدیران منابع انسانی به وسیله‌ی آن بازده کارکنان را محاسبه می‌نمایند؛ و مدیران تحقیق و توسعه می‌خواهند که از امکان توسعه‌ی آن اطمینان یابند (بنتیس ، ۱۹۹۹).
اصطلاح «سرمایه‌ی فکری» اولین بار توسط جان کنز گالبریس در سال ۱۹۶۹ به کار گرفته شد. وی بر این باور بود که سرمایه‌ی فکری فراتر از «تفکر، به معنی تفکر صرف» است و درجه‌ای از اقدام فکری را نیز شامل می‌گردد. در این معنا، سرمایه‌ی فکری نه تنها به خودی‌ خود یک دارایی نامشهود ایستا است، بلکه یک فرآیند ایدئولوژیکی است و وسیله‌ای برای رسیدن به هدف محسوب می‌گردد (بنتیس، ۱۹۹۸).
با وجود تلاش‌های فراوان پژوهش‌گران، یک تعریف پذیرفته‌شده‌ی عمومی از سرمایه‌ی فکری وجود ندارد و کلیه‌ی تعاریف ارائه شده کم‌وبیش به یکدیگر شبیه هستند. این تعاریف و مفاهیم زیربنایی، اساس و پایه‌ی مفیدی را برای درک سرمایه‌ی فکری ارائه می‌کنند، اما آن‌ها فاقد ویژگی‌های لازم برای شناسایی، طبقه‌بندی و اندازه‌گیری هستند. لوثی (۱۹۹۸) بر این باور است که طرح‌های طبقه‌بندی ارائه شده توسط محققان به درک اجزای سرمایه‌ی فکری کمک می‌کند (نمازی و ابراهیمی، ۱۳۸۵).
هندی (۱۹۹۰)، به این نکته تأکید می‌کند که هیچ مدیری وجه نقد یا فضای کارخانه را بی‌کار رها نمی‌کند، این در حالی است که مدیران فقط از ۲۰ درصد دانش داخل سازمان‌هایشان استفاده می‌کنند. در نتیجه‌ آن‌ها، نیاز به ارزیابی، مدیریت و ارتباط بیشتری برای ارزش موجود در ۸۰ درصد باقیمانده‌ی دانش که هنوز تحت کنترل درنیامده است، دارند. در حقیقت، اختلاف بین ارزش دفتری و ارزش بازار شرکت‌ها بر طبق آمار شرکت مشاوره‌ای اریکسون نیز تقریباً ۸۰ درصد تخمین زده می‌شود (مون و کیم ، ۲۰۰۶).
استوارت (۱۹۹۱) استدلال می‌کند که سرمایه‌ی فکری، دانش موجود در سازمان است که می‌تواند جهت ایجاد مزیت رقابتی مورد استفاده قرار گیرد. او عناصر سرمایه‌ی فکری را شامل: اختراع ثبت شده‌ی سازمان، فرآیندها، مهارت‌های کارکنان، فن‌آوری، اطلاعات مربوط به مشتریان و تأمین کنندگان و تجربه‌های شرکت عنوان می‌کند. او همچنین سرمایه‌ی فکری را به عنوان دارایی فکری که به طور مؤثر منجر به ایجاد ثروت از طریق تولید یک دارایی با ارزش بالاتر می‌شود، تعریف می‌کند.
علاوه بر آن، ادوینسون و سالیوان (۱۹۹۶)، سرمایه‌ی فکری را به عنوان دانشی که می‌تواند به ارزش تبدیل شود، تعریف کرد‌ه‌اند.از دیدگاه روس و روس (۱۹۹۷)، سرمایه‌ی فکری شامل همه‌ی فرایندها و دارایی‌هایی است که معمولاً در ترازنامه نشان داده نمی‌شوند و همچنین شامل همه‌ی دارایی‌های ناملموسی است (مثل مارک‌های تجاری، حق ثبت و بهره‌برداری و نام‌های تجاری) که در روش‌های حسابداری مدرن مورد توجه قرار داده می‌شوند.
فهرست مطالب

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری شرکت

مبانی تحقیق ۱۳
۲-۱ مقدمه . ۱۴
۲-۲ تعریف سرمایه فکری . ۱۵
۲-۳ تفاوت سرمایه های انسانی با سرمایه فکری ۱۶
۲-۳-۱ بند اول ـ مقصود از سرمایه‌ی انسانی چیست؟ ۱۷
۲-۳-۲ بند دوم ـ سرمایه‌ی فکری چیست؟ ۱۸
۲-۴ اجزای سرمایه‌ی فکری ۱۹
۲-۵ نظریه‌های موجود در زمینه‌ی اندازه‌گیری سرمایه‌ی فکری . ۲۲
۲- ۶ روش‌های محاسبه‌ی ارزش سرمایه‌ی فکری ۳۰
۲-۷ مزایای مدل پالیک ۳۳

۲-۱۲ پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت

۲-۱۲-۱ مروری بر تاریخچه سرمایه فکری ۴۳
۲-۱۲-۲ مروری بر تاریخچه وسیر تحول توسعه انسانی . ۴۷
۲-۱۳ توسعه انسانی و حسابداری . ۴۹
۲-۱۴ سرمایه فکری و توسعه انسانی . ۵۱


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

چارچوب نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف، مفاهیم …

دانلود و دریافت فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم),تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکت,تعریف سرمایه فکری چیست؟,تأثیر سرمایه فکری بر ارزش بازار,اهمیت اندازه گیری سرمایه فکری,سرمایه فکری doc,سرمایه فکری در حسابداری,انواع سرمایه فکری ,,,

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری و عملکرد …

مطلب مورد نظر درباره ی چارچوب نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری و عملکرد کارکنان,مفهوم وتعاریف سرمایه های فکری,عناصر سرمایه های فکری,مدلهای مدیریت سرمایه های … و قضاوت قرار داد: زیرا پژوهش ها نشان داده است ارزش بازاری شرکت ها و موسسات مالی را عمدتا دارایی های غیرمالی که به آنها دارایی های نامشهود یا سرمایه های فکری اطلاق می شود …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت

۶ روز پیش – از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد به صفحه دانلود فایل(مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت}را دانلود خواهید کرد

[PDF]ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻓﮑﺮی و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ اﻗﺘﺼ – مجله اقتصادی

ﭘﺲ از ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﭘﯿـﺸﯿﻨﻪ. ﻣﻮﺿﻮع و ﺑﺮرﺳﯽ اﻟﮕﻮﻫﺎی. ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﻮرد ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻓ. ﮑﺮی و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﺷﮑﻞ. ﮔﯿﺮی ﭼﺎرﭼﻮب ﻧﻈـﺮی،. ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ و ﻓﺮﺿﯿﺎت ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدﯾﺪ … ی ﻧﺎﻣﺸﻬﻮد را ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻓﮑﺮی. ﻣﯽ. ﻧﺎﻣﻨﺪ. و. ارزﯾﺎﺑﯽ. ﻫﺎ. ﺑـﻪ ﺳـﻤﺖ ارزﯾـﺎﺑﯽ. داراﯾـﯽ. ﻫـﺎ. ی ﻧﺎﻣـﺸﻬﻮد. (. ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻓﮑﺮی. ) ﮔـﺮاﯾﺶ. ﯾﺎﻓﺘـﻪ . اﺳـﺖ. اﺧـﺘﻼف در. ﺣـﺎل اﻓـﺰاﯾﺶ ﺑـﯿﻦ ارزش دﻓﺘـﺮی و ارزش ﺑـﺎزار. ﺷﺮﮐﺖ. ﻫﺎ.

تصاویر برای چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

{“cl”:3,”clt”:”n”,”cr”:9,”ct”:15,”id”:”G6Ua4xaP1CTC7M:”,”oh”:180,”ou”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/images/article-pic-25.jpg”,”ow”:240,”pt”:”نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت”,”rh”:”dlgostar.gontardanlo.ir”,”rid”:”tF-27xFMvi2s0M”,”rt”:0,”ru”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/post/matlab288.html”,”s”:””,”sc”:1,”th”:90,”tu”:”https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q\u003dtbn:ANd9GcRSpGi3afQ-ZDJd1NYLFwJ_P6vFl1TsGSWQFFKJ7Wb3h_edsPCAJaLWuw”,”tw”:120}

{“clt”:”n”,”ct”:6,”id”:”RIEagXCAMD0fvM:”,”oh”:156,”ou”:”http://uni.gontardanlo.ir/images/article-pic-5.jpg”,”ow”:207,”pt”:”نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت”,”rh”:”uni.gontardanlo.ir”,”rid”:”cWhX2qekijoKLM”,”rt”:0,”ru”:”http://uni.gontardanlo.ir/post/matlab1288.html”,”s”:””,”th”:90,”tu”:”https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q\u003dtbn:ANd9GcQ-kk0LqkG-mL6ZE9xSAdq_LUlA0pURIjSGNFdO13zmCc8t-CkwAwZx9A”,”tw”:119}

{“cb”:9,”cl”:6,”clt”:”n”,”cr”:6,”ct”:3,”id”:”sm8pidgE9KG2QM:”,”oh”:216,”ou”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/images/1.jpg”,”ow”:234,”pt”:”نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری”,”rh”:”dlgostar.gontardanlo.ir”,”rid”:”zzy-6MM025VodM”,”rt”:0,”ru”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/post/matlab755.html”,”s”:””,”th”:93,”tu”:”https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q\u003dtbn:ANd9GcTKc9hZP133ZrKNU3Vs8l4oXfrIP33E9P952RYDA0ypJzapIAtO2eQpuXo”,”tw”:100}

{“clt”:”n”,”id”:”BNX35BInS–r-M:”,”oh”:236,”ou”:”https://telegram.org/img/t_logo.png”,”ow”:236,”pt”:”مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت”,”rh”:”dlgostar.gontardanlo.ir”,”rid”:”tF-27xFMvi2s0M”,”rt”:0,”ru”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/post/matlab288.html”,”s”:””,”sc”:1,”th”:90,”tu”:”https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q\u003dtbn:ANd9GcQgQVsiQCcDtM8Hdt1mm7eH5z1WMZALBLb9Rng0uN1iEU67eM1zGh2RDg”,”tw”:90}

{“cb”:9,”cl”:3,”clt”:”n”,”cr”:3,”ct”:3,”id”:”KMjTm364oQwl5M:”,”oh”:225,”ou”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/images/3.jpg”,”ow”:225,”pt”:”نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری”,”rh”:”dlgostar.gontardanlo.ir”,”rid”:”VuQJsiwS71CdFM”,”rt”:0,”ru”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/post/matlab579.html”,”s”:””,”th”:90,”tu”:”https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q\u003dtbn:ANd9GcTkvwnjFjeDaGxhJWMQ58NPJhdL7UCqPTIIF5HXs_h6klalweUZqHWNzg”,”tw”:90}

{“cl”:3,”clt”:”n”,”cr”:3,”ct”:6,”id”:”R-uEhAqPVsqeKM:”,”oh”:210,”ou”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/images/5.jpg”,”ow”:240,”pt”:”نظری و پیشینه پژوهش شاخص توسعه انسانی”,”rh”:”dlgostar.gontardanlo.ir”,”rid”:”5XZ3P9u8-DKwxM”,”rt”:0,”ru”:”http://dlgostar.gontardanlo.ir/post/matlab292.html”,”s”:””,”sc”:1,”th”:90,”tu”:”https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q\u003dtbn:ANd9GcSm_zrNcWWUdyAvjD-SlE3mHJ8I9nD7LuWeA0viPdtWG_VefxuFAZ8i6A”,”tw”:103}

تصاویر بیشتر برای چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکتگزارش تصاویراز بازخورد شما متشکریم. گزارش یک تصویر دیگرلطفاًً تصویر توهین آمیز را گزارش دهید. لغوتمام
(function(){var a=document.querySelector(“#taw”),b=document.querySelector(“#topstuff”);if(a&&!a.clientHeight&&b&&!b.clientHeight)for(var c=document.querySelector(“#rso”).children,d=0;d

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *